Efficiënte migratie naar FysioRoadmap Webbased
Op deze pagina vind je veel aanvullende informatie over de migratie. Bespreek deze met je collega’s, zodat iedereen op de hoogte is van de nieuwe versie van FysioRoadmap.
De mening van gebruikers die je al voor zijn gegaan
“Wij vinden het zeker makkelijker werken, maar vooral de support is top. Daarvoor ook zeker een 10”
Meer Fysiotherapie & Revalidatie
“Wij zijn erg blij met de snelheid van de webbased versie en het kunnen openen van meer tabbladen tegelijk, de dossierstatus functie die nu in één oogopslag aangeeft wat er nog aangevuld moet worden. Er wordt hard gewerkt om functionaliteiten die we nog missen snel toe te voegen aan de webbased versie, kortom wij zijn er blij mee.”
Fysiotherapie Hanhart
“Het design spreekt mij erg aan en het is prettig om webbased te werken.”
FysioFit
Tips & tricks
Handige tips rondom de migratie
Gesloten
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
1. Houd je dossiers up-to-date
Tijdens de migratie verzamelen we alle beschikbare informatie uit je oude dossiers. Het is echter niet meer mogelijk om je dossier (met uitzondering van de anamnesekaart en conclusie van het onderzoek, maar geen SOEP) achteraf bij te werken in het nieuwe systeem. Het is daarom belangrijk te weten dat een eventuele audit gevolgen kan hebben als je oude omgeving eenmaal is afgesloten en niet meer toegankelijk is. Bereid je daarom goed voor.
2. Aantekeningentegel op je dashboard
De informatie van de aantekeningentegel wordt niet automatisch overgezet naar FysioRoadmap Webbased. Neem even de tijd om een kopie te maken, plak deze in een Word-document of stuur deze per e-mail naar jezelf. Vervolgens kun je de aantekeningen eenvoudig overzetten naar je nieuwe systeem door ze op de nieuwe notitietegel te plakken.
3. Verplaatsen van je UZI-server certificaat
Als je bent overgetapt naar de webbased versie van FysioRoadmap en eerder een UZI-certificaat gebruikte in de RDP-versie, moet je dat certificaat ook beschikbaar maken in de webbased omgeving. Hier volgt een korte instructie.
Op de V-schijf van de gemigreerde FRM staat meestal een map genaamd “certificaten”. Daarin vind je een bestand met de naam UZI ****.pfx. Kopieer dit bestand jaar je bureaublad, buiten de onlineomgeving. Ga naar Fysioroadmap webbased – instellingen – instituut – bewerken – UZI certificaat tabblad. Kies het UZI-bestand vanaf je bureaublad, voer het wachtwoord in (tussen haakjes) en sla de wijzigingen op. Nu wordt dit certificaat versleuteld opgeslagen in de database en is het beschikbaar voor iedereen die inlogt.
4. Nieuwe telefoon? Wat te doen met de authenticator
Je hebt een nieuwe telefoon aangeschaft en deze is bijna klaar voor gebruik. De Microsoft Authenticator is geïnstalleerd, maar de codes ontbreken nog.
Start je oude telefoon (zorg ervoor dat er minstens een actieve WiFi-verbinding is) en open de Microsoft Authenticator.
Ontgrendel de applicatie -> Klik op de drie puntjes rechtsboven -> Ga naar Instellingen -> Selecteer Cloudback-up en maak een back-up van de geregistreerde accounts.
Voer dezelfde handeling uit op de nieuwe telefoon, met als enige verschil dat je daar de gegevens uit de cloudback-up moet herstellen.
5. Documenten uit je Tink omgeving halen
Aangezien de nieuwe versie van FysioRoadmap een website is, kun je geen documenten meer op een extern bureaublad plaatsen.
We adviseren daarom je gegevens tijdig over te zetten naar bijvoorbeeld OneDrive van Office 365, Google Docs, of op een andere manier de documenten veilig te stellen.
6. Je logo aanpassen via Paint
Het meenemen en converteren van het logo is niet mogelijk. We raden aan om je logo via het programma Paint naar het juiste formaat te brengen.
Ga naar Paint, kies Bestand -> Importeren naar Canvas -> uit een bestand. Klik met de rechtermuisknop op het canvas (waar het logo staat) en kies ‘Formaat wijzigen’. Op deze manier kun je snel en gemakkelijk je logo naar het juiste formaat aanpassen.
7. Afspraken App
Aangezien de nieuwe omgeving een website is, is de link bruikbaar op elk apparaat (telefoon, tablet, etc.).
Het is daarom niet langer noodzakelijk om de afspraken app te gebruiken. Vervang de App op je telefoon eenvoudig door een link naar webbased.fysioroadmap.nl
Website toevoegen aan startscherm iPhone/iPad
- Open Safari.
- Ga naar de site die op het startscherm moet komen.
- Tik onderin (bij de iPad bovenin) op de deelknop. Dat is het pictogram van een vierkant met het pijltje naar boven.
- Scrol naar beneden en tik op Zet op beginscherm.
- Tik eventueel op de naam van de site en typ een andere naam.
- Tik op Voeg toe.
Website toevoegen aan startscherm Android-toestel
- Open de browser Chrome.
- Ga naar de website die je op het startscherm wilt plaatsen.
- Tik rechtsboven op een pictogram met drie stipjes.
- Tik op Toevoegen aan startscherm.
Geef de site een herkenbare titel of laat de standaardbenaming staan. - Tik op Toevoegen > Toevoegen.
8. Key-user
Om snel te kunnen schakelen binnen de praktijk, stel je het beste een key-user (hoofdgebruiker) aan. Deze collega is volledig op de hoogte van alle ins en outs van het pakket en kan de werkvloer direct voorzien van de juiste informatie.
We raden de key-user aan om deze pagina met collega’s te delen. Daarnaast adviseren we om een demo-account aan te vragen (frminfo@hci-software.com). Zo kunnen jullie alvast oefenen met situaties als inloggen, zorgplannen koppelen, afspraken maken, dag journaals maken en sjablonen aanpassen.
9. Openen van Office documenten
Zorg ervoor dat de juiste applicatie geïnstalleerd is op de computer waarop je Office-documenten wilt openen die gekoppeld zijn aan FysioRoadmap. Alleen dan kun je de documenten openen.
Veelgestelde vragen
Wat, wanneer en hoe?
Gesloten
1. Hoe registreer ik mezelf in FysioRoadmap?
Zodra de migratie van je oude naar je nieuwe FysioRoadmap is voltooid, ontvang je automatisch een e-mail en een unieke code via sms. Met deze informatie start je eenvoudig het registratieproces.
Let op!
Voer deze registratie altijd uit op een desktopcomputer of laptop en niet op een mobiel apparaat (telefoon, iPad of andere tablets).
Meer weten? Bekijk dan de video.
2. Hoe gebruik ik de 2 Factor Authenticatie (2FA)?
Beveiliging staat voorop bij online werken. Ontdek in dit filmpje hoe je 2FA kunt downloaden, installeren en gebruiken om veilig in te loggen.
Instructievideo:
Om in te loggen in FysioRoadmap Webbased is een 2 factor authenticatie verplicht. Om hiervan gebruik te maken dient elke gebruiker een authenticatie app op zijn of haar mobiele device beschikbaar te hebben.
Voor Android: Google- of Microsoft Authenticator
Voor iPhone: Microsoft Authenticator
3. Waar vind ik mijn oude gegevens?
Ontdek waar je je oude gegevens kunt terugvinden na de migratie. Let op: Niet alle gegevens zijn overgezet, maar alle toekomstige afspraken en afspraken zonder patiënt zijn beschikbaar. Meer weten? Kijk bij ‘belangrijke informatie over de migratie’ onderaan deze website voor meer informatie.
Instructievideo:
4. Hoe ziet mijn scherm eruit na de migratie?
Maak je wegwijs in de nieuwe FysioRoadmap Webbased omgeving. Start snel en maak het systeem eigen met behulp van onze informatieve video:
5. Hoe maak ik een afspraak in FysioRoadmap?
Met minder stappen dan voorheen plan je eenvoudig afspraken in het nieuwe systeem. Kopieer en plak afspraken zoals je gewend bent, pas tijdsloten aan via stambestanden en personaliseer je agenda. Ontdek ook de mogelijkheden van week- of werkweekinstellingen.
Instructievideo:
6. Wat moet ik zelf nog doen na de migratie?
Na de migratie zijn er enkele instellingen die je opnieuw moet configureren voor patiënten die zijn overgezet. Leer in dit filmpje hoe je de juiste klacht, indicatie en zorgplan selecteert.
Instructievideo:
7. Vanaf hoe laat zijn jullie bereikbaar?
We migreren in het weekend. Voor dringende vragen zijn we bereikbaar via het noodnummer (te beluisteren via de telefooncentrale), maar op maandag- en dinsdagochtend zijn we vanaf 8 uur bereikbaar op nummer 023-2010248 voor al je vragen.
8. Moet ik aanwezig zijn bij de migratie?
Een veelgestelde vraag is of er iemand van de praktijk aanwezig moet zijn tijdens de migratie.
Het antwoord is nee.
Alles verloopt volledig automatisch. Zodra de migratie heeft plaatsgevonden, ontvangen collega’s een link via e-mail (altijd openen vanaf een computer en niet vanaf een telefoon) met de mogelijkheid om de nieuwe omgeving te openen. Via een sms ontvangen ze de bijbehorende inlogcode. Bekijk ook de video’s over de authenticator en de eerste keer inloggen.
9. Waarom is de migratie noodzakelijk?
Er zijn twee redenen waarom de migratie naar FysioRoadmap webbased noodzakelijk is.
Allereerst wordt vanaf 1 januari 2025 een nieuwe declaratiestandaard gehanteerd door Vecozo. Deze nieuwe manier van declareren, die voor gebruikers naadloos verloopt, is uitsluitend geïmplementeerd in de webversie. Dit betekent dat vanaf 1 januari geen declaraties meer kunnen worden ingediend via de huidige versie.
De tweede reden heeft te maken met de technologie achter het EPD. Als we de komende jaren innovatieve ontwikkelingen willen bieden, is het essentieel om de technologie te upgraden. Daarom nemen we deze stap nu samen met jullie.
10. Waar vind ik handleidingen?
De meest recente handleidingen van FysioRoadmap Webbased vind je hier.
Belangrijke informatie over de migratie
We zijn enthousiast over de veranderingen die voor je klaarstaan. We willen je echter ook eerlijk informeren over een aantal onderdelen die we niet kunnen meenemen. Maak je geen zorgen, we hebben ervoor gezorgd dat jouw migratie soepel verloopt en je snel aan de slag kunt in de vernieuwde omgeving.
Gesloten
1. Zorgplannen
Om te garanderen dat alle zorgplannen volledig zijn en voldoen aan de nieuwste richtlijnen en auditvereisten, bieden we een geheel nieuwe set zorgplannen aan.
Op deze manier blijf je volledig up-to-date, wat prettig werkt met minder klikken en minder klinimetrie verzamelen.
Zelfgemaakte zorgplannen worden ook gemigreerd. Alle teksten zullen aanwezig zijn, maar je moet wel zelf de juiste klinimetrie koppelen (dit konden we helaas niet automatisch overzetten).
2. Klinimetrie
Alle klinimetrie (ook de zelf gemaakte) blijven achter in je huidige pakket. In FysioRoadmap Webbased tref je de klinimetrie aan die gemakkelijk op een telefoon of ander mobiel device is in te vullen. Voor de patiënt en voor jou geeft dit gemak bij het verzamelen van data. De enige klinimetrie die wel is meegekomen is de PSK.
3. Sjablonen
De structuur voor het maken van sjablonen verschilt van wat je gewend bent. In FysioRoadmap Webbased kunnen we je een uitgebreidere ervaring bieden wat betreft lay-out, tabellen, enzovoort.
Je maakt vooruitgang en de functionaliteit is klaar voor de toekomst. Het enige wat je hoeft te doen is de oude placeholders (velden die gebruikt worden voor de eigen informatie van de patiënt) te vervangen door de nieuwe, en dan kun je weer verder met je vertrouwde sjablonen.
4. Subdoelen
Alleen de resultaten van uitgevoerde klinimetrie zijn mee gemigreerd als tekst, terwijl veel subdoelen gekoppeld waren aan de achtergebleven klinimetrie. Je vindt deze resultaten onder de migratieknop in je nieuwe omgeving. We hebben wel de PSK (waarop het hoofddoel is gebaseerd) voor je kunnen meenemen.
5. Aanvullend onderzoek
Aangezien de opbouw van het aanvullend onderzoek volledig anders is dan in je huidige systeem zullen we dit niet meenemen. We nemen in de conclusie van het onderzoek wel alle informatie mee. Je bent het dus niet kwijt en kunt de informatie direct gebruiken om te raadplegen in FysioRoadmap Webbased.
6. Resultaten van het basisonderzoek
Dit onderzoek is gebaseerd op de klinimetrie die niet meer aanwezig in FysioRoadmap Webbased. De resultaten staan bij klinimetrie overzicht onder de migratietool en de resultaten zijn verder weer terug te vinden in de conclusie van je onderzoek.
7. Rapportages
De gemaakte rapportages vind je onder de migratieknop, niet langer direct in het rapportagegedeelte van het dossier. Maak je geen zorgen, alles is netjes georganiseerd!
8. UZI-pas
FysioRoadmap introduceert een geavanceerde technologie die het gebruik van de verouderde UZI-pas (kaartlezer met smartcard) voor het ophalen van persoonsgegevens overbodig maakt. We raden in plaats daarvan aan om te werken met het UZI-certificaat. Het grote voordeel hiervan is dat je nu moeiteloos en overal toegang hebt tot persoonsgegevens via FysioRoadmap. Voor meer informatie hierover, bezoek www.uzi-register.nl
9. Chrome i.p.v. Safari
FysioRoadmap werkt in de essentie in elke browser. Om echter de optimale gebruikerservaring te kunnen beleven raden we aan om Google Chrome te gebruiken, vooral ten op zichtte van Safari. Let op, dit is vooral voor Apple gebruikers van belang.
10. Toestemmingsverklaring
Er is een nieuw veld toegevoegd aan de toestemmingsverklaring, namelijk het veld waarin de patiënt ermee instemt dat de behandeling door een andere therapeut kan plaatsvinden.
Hierdoor staat de toestemming in de dossierstatus op rood. Corrigeer dit door op de toestemming te klikken en het veld op Ja of Nee te zetten.
11. Standaardteksten
Veel praktijken hebben de afgelopen jaren verschillende soorten standaardteksten toegevoegd aan het systeem.
Om vervuiling te voorkomen, bieden we nu een geheel nieuwe set standaardteksten aan. De bestaande teksten in de oude FysioRoadmap worden niet overgebracht tijdens de migratie.
12. Documenten
Alle documenten die aan FysioRoadmap zijn gekoppeld (verwijzingen, beeldmateriaal, enzovoort) worden meegenomen tijdens de migratie. Ze worden een week na de migratie aan je systeem toegevoegd.
13. Notities boven de dag
De notities die in de agenda boven de dag staan, gaan niet mee tijdens de migratie. Deze dienen opnieuw in je nieuwe systeem gezet te worden.
14. Huiswerkoefeningen
Je kunt de oefeningen uit FysioRoadmap niet meenemen naar de nieuwe omgeving, inclusief je zelfgemaakte oefeningen. In je nieuwe pakket hebben we ervoor gezorgd dat er vanaf bezoekniveau een directe koppeling is met PhysiTrack. Hiervoor heb je wel een licentie van PhysiTrack nodig.
15. Module audit manager - Outcome Manager en Zorgtraject analyse
In de nieuwe versie zijn de genoemde modules niet langer apart beschikbaar en komen niet meer op de factuur. We hebben dit opgelost door de dossierstatus per praktijk te gebruiken voor het auditeren van dossiers. De zorgtrajectanalyse, die de outcome manager vervangt, biedt informatie over de verschillende vormen van uitkomsten via het nieuwe BI-Dashboard.
Daarnaast biedt dit dashboard ook gegevens over omzetten, behandelgemiddelden en PREM-uitzet. Deze module is beschikbaar voor betalende klanten die de modules afnemen. In het 4e kwartaal van 2024 is er meer informatie beschikbaar.
16. Interne berichten en acties
De inhoud van het berichtencentrum (interne berichten en acties) worden niet mee gemigreerd. Je start met een geheel schoon berichtencentrum.