Logo Incura EPD software voor professionals in de zorg

Let op: twee belangrijke zaken

Allereerst ontvang je van ons circa drie weken voor de migratie een bevestiging van jullie migratiedatum. Je maakt daarna zelf een afspraak voor het pre-migratie gesprek (30 minuten). In dit gesprek nemen we de laatste details door om te controleren of alles inderdaad klaar is voor de migratie. Wat jullie voor dit gesprek moeten voorbereiden vind je onder “Wat moet je zelf voorbereiden vóór de migratie?”.

Waarom moet ik migreren en wat moet ik doen?

We migreren je naar de nieuwe FysioRoadmap omdat we tegen beperkingen aanlopen in de ontwikkeling van ons EPD. De huidige technologie staat ons niet toe om de komende jaren innovatieve ontwikkelingen door te voeren. Daarom upgraden we de technologie nu, in samenwerking met jullie.

Wij organiseren wekelijks een vragenuur op dinsdag van 12.00 tot 13.00 uur voor alle vragen rondom FysioRoadmap.

Vanwege de feestdagen is er dit jaar geen vragenuur meer.

Wat moet je zelf voorbereiden vóór de migratie?

Gesloten
1. Invullen medewerkergegevens

Graag bij jouw naam als medewerker (en alle andere medewerkers) het directe e-mailadres (geen info adres) en 06-nummer invullen.
Dit is nodig om jou (en alle medewerkers) persoonlijk uit te nodigen voor de webbased versie!

2. Retourinformatie zorgverzekeraars (afgekeurde declaraties)

Indien er nog onverwerkte afgekeurde declaraties in het [declaratieoverzicht] staan (in het tabblad [Declareren]), dienen deze verwerkt te worden (bijv.: correctie factuur aanmaken en behandelingen opnieuw declarabel stellen).

3. Onvolledige lijst en declareren op laatste dag voor de migratie

Op de dag van migratie is het van belang dat de lijst [onvolledige declaraties] van alle medewerkers (in het tabblad [Declareren]) geheel leeg is op het moment dat de migratie wordt uitgevoerd.

4. Declaraties op de dag vóór migratie

Het is van belang dat aan het einde van de dag vóór de migratie alle behandelingen (digitaal en papier) te hebben gedeclareerd. Dit is nodig om in de Webbased versie juiste informatie te kunnen tonen. Indien er niet gedeclareerd is en de retourinformatie dus nog niet is ontvangen zal er informatie kunnen ontbreken.

5. PREMS & LDF/LDK data aanleveren op de dag voor migratie

Het is van belang dat aan het einde van de dag vóór de migratie alle aanleveringen naar de verschillende partijen worden verzonden.

Afhankelijk van de partijen waar data aangeleverd worden zijn dit:

  • PREMS aan Mediquest, QDNA of Qualiview via icoon [PREMS overzicht]
  • LDF via icoon [Data aanlevering] optie Landelijke Database Fysiotherapie (LDF)
  • LDK via icoon [Data aanlevering] optie Keurmerk/Nivel
6. Controleer of alleen actieve medewerkers een inlog hebben

Ga naar Instellingen > Gebruikersbeheer en verifieer of alleen de actieve medewerkers zichtbaar zijn. Verwijder alle niet-actieve medewerkers.

Waar moet je op letten als je voor de eerste keer FysioRoadmap Webbased gaat gebruiken?

Gesloten
1. Eenmalige registratie FysioRoadmap Webbased

Ons advies is om deze eerste registratie op een laptop of desktop uit te voeren en niet met een mobiele telefoon.

Instructievideo: https://youtube.com/shorts/DjvIO7XKPeU?feature=share

De inlogcodes voor FysioRoadmap Webbased worden naar de medewerkers verzonden.

LET OP: Deze inlogcodes zijn maximaal 96 uur geldig

Voor deze eenmalige registratie zal iedere medewerker via zijn/haar persoonlijke email adres worden uitgenodigd. Ook wordt er naar het mobiele telefoonnummer van de medewerkers een unieke code verzonden. Het is daarom belangrijk dat alle actieve medewerkers in de huidige versie van FysioRoadmap worden voorzien van een persoonlijk email adres en van het eigen mobiele telefoonnummer. 

 LET OP: er worden geen uitnodigingen verzonden naar info@… mailadressen.

2. Gebruik 2 Factor Authenticatie (2FA)

Instructievideo: https://youtu.be/lOqpBMcm-AM

Om in te loggen in FysioRoadmap Webbased is een 2 factor authenticatie verplicht. Om hiervan gebruik te maken dient elke gebruiker een authenticatie app op zijn/haar mobiele device beschikbaar te hebben.

Voor Android: Google- of Microsoft Authenticator
Voor iPhone: Microsoft Authenticator

3. Inloggen na registratie

Instructievideo: https://youtu.be/lOqpBMcm-AM

Na registratie kun je inloggen met jouw e-mail en zelfgekozen wachtwoord (met elke browser) via https://webbased.fysioroadmap.nl/login

LET OP: De UZI-pas is na de migratie niet te koppelen aan de FysioRoadmap Webbased versie. Het UZI-server certificaat werkt wel in de FysioRoadmap Webbased versie.

Wat moet je doen na de migratie?

Gesloten
1. Zorgplan koppelen

Instructievideo: https://youtu.be/P0a3W8ggjLo

Bij iedere patiënt die in behandeling is, zal opnieuw een zorgplan gekoppeld moeten worden.

2. Sjablonen inregelen

Instructievideo: https://youtu.be/P0a3W8ggjLo

De lay-out van de sjablonen (oa. brieven & facturen) zal aan de wens van de praktijk moeten worden aangepast.

3. Retourinformatie afhandelen in RDP versie FysioRoadmap

Alle declaraties die in de RDP versie van FysioRoadmap zijn gedaan, zullen ook in de RDP versie moeten worden afgehandeld zoals dit normaal ook gedaan wordt (deze staan namelijk niet in de Webbased versie).

Doe dit tijdig, hiervoor is nog 2 maanden lang kosteloos het TINK account beschikbaar dat aan ons is doorgegeven. Na deze twee maanden zal dit account worden afgesloten.

Aanvullende informatie t.a.v. de upgrade

Gesloten
1. Factuur FysioRoadmap Webbased

Op de factuur die je van ons ontvangt na de migratie zullen er andere regels staan. De totale kosten zullen hetzelfde zijn als voor de migratie.

2. Huidige inlog account van TINKConnect

Na de migratie blijft het TINK account voor inzage en afhandeling van retourinformatie nog 2 maanden kosteloos actief. Indien langer toegang tot de huidige versie van FysioRoadmap wenselijk is, is dit mogelijk á € 29,99 incl. BTW/kalendermaand.

3. Wat te doen met de documenten in de Tink omgeving die niet aan FRM gekoppeld zijn?

Je dient alle data op de H:\Schijf, van jouw virtuele bureaublad (dit geldt voor alle online accounts) en de V:\schijf zelf veilig te stellen. Deze data worden niet overgenomen bij de migratie naar FysioRoadmap Webbased.

Ons advies is deze over te zetten naar One drive. Indien je nog geen Office365 (webbased Office) hebt, is het mogelijk dit zelf met TINK te organiseren. Zie hiervoor de site van TINK:  https://www.tinkconnect.com/microsoft-office-voor-fro-gebruikers/

4. Maak je gebruik van Office?

Maak je binnen de Tink omgeving gebruik van het Office pakket?

Dat is niet langer mogelijk, de reden hiervoor is dat het externe bureaublad komt te vervallen. Een alternatief is om gebruik te gaan maken van Office 365. Hierbij kan Tink desgewenst de partij zijn die gaat ondersteunen.

Voor verdere informatie kun je doorklikken op de volgende website: Werken in de cloud, IT beheer en databeveiliging > TinkConnect MSP.